Biblia magazin

A projekt célja: I. fázis: komplex nyelvi és irodalmi tananyagfeldolgozás a 9. osztályos tananyagból
                            - a Biblia és a középkori vallásos irodalom (irodalom) + a sajtóműfajok (nyelvtan)
                         II. fázis: gyakorlati lapkiadói, lapterjesztői, marketinges tevékenység

A projekt menete:

  I. fázis: 4-5 hét - egész osztály, összesen 7 csoport
   1. Elképzelések, célok, határidők tisztázása, csoportalakítás
   2. a munka megkezdése a wiki oldalon - munkamegosztás, vállalások, felelősök, belső határidők
   3. írás, kreatív munkák - ezek feltöltése a wiki oldalra: kb. 3 héten keresztül. Ennek a munkának a
       megtámogatása órán: témák átbeszélése, ötletelés, kreatív írások elindítása órai keretben
   4. utolsó hét: korrektúrázás (otthoni, wikin végzendő feladat)
   5. géptermi óra: helyszíni korrektúrázás és ismerkedés a Microsoft Office Publisherrel
       (kiaványszerkesztés)
   6. Otthoni munka: a magazinok végső formába öntése
   7. Értékelés (ön-, kölcsönös, tanári)

 II. fázis:  3-4 hét - egy csoport (7-8 fő), kis mértékben az egész osztály részvételével
    1. a 7 magazinból egy olyan 8. készítése, amelyik az osztályt képviseli
    2. nyomdák: árajánlatok kérése
    3. szponzorok keresése
    4. környékbeli iskolák: megrendelések felvétele
    5. nyomtatás, terjesztés

A munka ezen a wiki oldalon zajlott.

A csoportok magazinjai:

Biblap:



Kávészünet:



6 csapás:


Palacsinta:

Életrevalók:


Csigabigák:


Tékozló lányok:


Kölcsönös és  önértékelés (Klacsákné Tóth Ágota látványos ötletével):



Szöveges értékelések (visszajelzések):

- pozitív: többen is nagy lelkesedéssel szóltak a korrektúrázásról
               "szerintem jó volt, a nehéz résztől függetlenül, és máskor is lehet ilyen"
               "a legjobb: amikor együtt dolgoztunk - közben sokat nevettünk"
                a legtöbbször visszatérő vélemény:  nagyon tetszett, jó ötlet volt, jó feladat,szívesen
                   csinálnék máskor is ilyet
                "nagyon jó arra is, hogy a rejtett képességeink előjöjjenek"
                "hogy sajtóműfajban kellett írni, kicsit korlátozott, de ez volt benne a legjobb, a kihívás"
                "jó volt, amikor rájöttem, hogy képes vagyok kifejezni magam, és rátekintettem a
                  munkámra, és láttam, hogy ezt egyedül meg tudtam csinálni"
                 "hasznos volt, mert szerintem megláttuk a korlátainkat, és így később tudunk dolgozni
                   rajta. Jó lenne még ilyeneket csinálni! :)"
                 „nagyon tetszett, érdekes volt és vicces, sokkal jobb, mint az előző projekt. Legyen még 
                  ilyen!!! :D”
>                 „hasznos és élvezetes volt a munka”
                „a legjobb volt: olvasni a cikkeket, mert nagyon jól sikerültek”
                „egy rövid időre belekóstolhattunk az újságírás rejtelmeibe”
                „nekem az írás miatt nem tetszett, mert nem tudok fogalmazni, a csoportmunka része 
                viszont nagyon tetszett, összességében jó volt”
                "Szerintem ezek jó feladatok, egyrészt mert egy kicsit "összekovácsol", viszont így 5-en
                  együtt dolgozni elég nehéz. Szerintem a végeredményért teljesen megérte. Az elején
                  még voltak nehézségek, de megoldottuk, úgyhogy nekem tetszett.:)"
                 "A legnagyobb élvezet mások munkájának olvasása volt, majd mikor az elkészült újságot
                  kezembe vehettem. Nem gondoltam volna, hogy ilyenre képesek vagyunk."
                 "Szerintem ez a témakör nem volt könnyű, de nagyon hasznos. Jó, hogy így vettük
                   át a Bibliát."
 

  - negatív: sok időt igényelt
                sokat kellett írni
                a térbeli távolságot nehéz áthidalni, ha pl. betegség van
                a legnehezebb: a munka elkezdése, a határidők betartása
                nehéz volt írni, kifejezni magunkat
                "Nekem az előző projekt jobban tetszett, jobban lehetett csapatban dolgozni, és
                érdekesebb volt. Ez is jó téma volt, de itt kötöttebben lehetett alkotni."
                "Nem bánnám, ha nem lenne több ilyen."
                "Nem szeretem annyira a csoportmunkát, mindig van olyan feladat, amihez senkinek
                 nincs kedve, nem akarja senki elvállalni, így mindig arra marad, aki a
                 leglelkiismeretesebb."

- javaslatok: a terjedelemre egy maximális értéket is meg kell adni, hogy ne legyenek ekkora
                egyenlőtlenségek


Egyéb:



Példa a jó csoportmunkára: 
"Mindenki időre megírta a cikkeit, elküldte nekem átnézésre, azokat felraktam az oldalra, majd megcsináltam a borítót és összeraktam a cikkek sorrendjét. Zsófi és Bálint megismerkedtek a szerkesztőprogrammal (publisher), és átfutották az összes szöveget, hibákat keresve. Brigi összeállította az újságot. Blanka a végső korrektúrát csinálta.”- tehát: mindenki olvasta a cikkeket.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése