Interaktív irodalomkönyv

Az interaktív irodalomkönyvet egy interaktív poszterrel mutatom be:


Hogyan épült fel, bővült tartalommal óráról órára egy adott témakörön belül az
interaktív irodalomkönyv?

Három példán mutatom be.

1. Géptermi órával megtámogatott projekt eredményei az irodalomkönyvben: Mikszáth-oldal.
(Itt van a feladat leírása.)
A projekt nyelvtani (manipuláció, szónoki beszéd) és irodalmi (Mikszáth: Két választás Magyarországon) tananyagrészt tekint át. Minden lépés dokumentumai fent voltak a honlapon, később az irodalomkönyvbe főleg a produktumok kerültek.
Lépések:
• 1. óra: projektindítás, témák, csoportalakítás. A tanulmányozásra, felhasználásra szánt anyagok a honlapon megtekinthetők
• 2-3. óra (plusz nyelvtan is): további anyagok. Részfeladatok megoldásai a honlapra felkerülnek, pl. vázlat a szónoki beszédről – hf: a honlapra felrakott vázlat alapján a regény beszédeinek elemzése, a fontos elemek felismerése (a szövegrészek is fent vannak a honlapon)
• Gépes óra: gondolattérkép (Webspiration) a szövegrészekkel – a manipuláció tetten érése a szöveg alkotóelemeiben. Megkezdett gondolattérkép csoportos bővítése az órai majd, a házi feladat.
• A megismert eszközök szabadon alkalmazhatók a projekt során. A kész produktumok tartalmaznak gondolattérképet is: a legjobb felkerül a wikire (érettségi tétel) a jók az irodalomkönyvbe, plusz egy rámutató link a wikis tételre.
• Eredmény: 3-4 projektmunka a wikin, erre való hivatkozás plusz egyéb anyagok az irodalomkönyvben.
• Bónusz: gépes órán videófeliratozás – az eredmények felkerülnek.

2. Egy-egy géptermi óra eredményei : szófelhő és glog



3. Géptermi óra nélküli projektmunka: kávéházak.


A produktumok nagy része a wikire kerül (érettségi tétel).
Az interaktív irodalomkönyvben helyet kap:
- a Centrál és a Hadik prezentációja (kapcsolódás a Nyugathoz) beágyazva
- a többi linkelve és / vagy
- az érettségi tételre rámutató link
- egy interjúrészlet (Saly Noémi)
- a diákok által összegyűjtött idézetekből (online) szavazással öt kiválasztott
- a diákok által legjobbnak ítélt linkek
- képgaléria a diákok gyűjtéséből (a korabeli képek)


Milyen fókuszkérdéseket állított a kiválasztott témakör feldolgozása során a projekt
középpontjába?



Ez a PIL-Fórumra készített adatlap:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése